Przejdź do treści

Regulamin sklepu internetowego

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO OGKICKS

§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.            Sklep internetowy OGKICKS, działający pod adresem: https://ogkicks.pl/ jest serwisem prowadzonym przez spółkę OGKICKS sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu 54-058, ul. Hoża 11A, NIP 894-323-01-14, REGON 527861040, wpisany do rejestru przedsiębiorców KRS pod nr 0001089012, o kapitale zakładowym 50.000 zł.

2.            Regulamin skierowany jest do użytkowników Sklepu, określa zasady korzystania ze sklepu dokonywania transakcji na stronie internetowej, w tym w szczególności sposobów dokonywania zamówień, płatności, a także sposób wykonania praw wynikających z przepisów dotyczących sprzedaży Towarów na odległość.

3.            Użytkownik ma możliwość kontaktu z przedsiębiorcom prowadzącym Sklep w każdy z poniższy sposobów:

a.            za pośrednictwem strony internetowej sklepu,

b.            za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem kontakt@ogkicks.pl,

4.            Towary są szczegółowo oznaczonej na stronie internetowej sklepu. Informacja zawiera w szczególności oznaczenie i właściwość produktu, cenę rozmiar, a także adnotację czy Towar jest nowy lub używany, a także czy jest oryginalnie zapakowany.

5.            Informacje o produktach dostępnych w asortymencie Sklepu stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.

6.            Wszystkie ceny Towarów w Sklepie Internetowym są podawane w walucie złotych polskich i są cenami brutto.

§2 DEFINICJE

Do celów niniejszego regulaminu stosuje się następujące definicje:

KONSUMENT – osoba fizyczna, która zgodnie z art. 221 kodeksu cywilnego dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej, która zgodnie z art. 431 kodeksu cywilnego prowadzi we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową w związku z czynnościami prawnymi, których zakres obejmuje treść niniejszego regulaminu.

PRZEDSIĘBIORCA NA PRAWACH KONSUMENTA – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

KUPUJĄCY/KLIENT – konsument, przedsiębiorca lub przedsiębiorca na prawach konsumenta, który zawiera umowę sprzedaży w Sklepie Internetowym zamienniki.pl; kupujący jest jednocześnie usługobiorcą.

SPRZEDAWCA – przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy objęty niniejszym regulaminem, tj. spółka OGKICKS sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu 54-058, ul. Hoża 11A, NIP 894-323-01-14, REGON 527861040, wpisany do rejestru przedsiębiorców KRS pod nr 0001089012, o kapitale zakładowym 50.000 zł.

TOWAR – wszelkie rzeczy oferowane do sprzedaży w Sklepie Internetowym OGKICKS

ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Kupującego lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, którego celem jest zawarcie umowy sprzedaży Towaru, przez wskazanie Towaru, rodzaju i jego liczby.

KOSZYK ZAMÓWIEŃ – program informatyczny udostępniany przez Sprzedawcę na stronie https://ogkicks.pl/ który umożliwia składanie Zamówienia.

UMOWA SPRZEDAŻY – umowa, przez którą Sprzedawca – przedsiębiorca zobowiązuje się przenieść na Kupującego własność rzeczy (Towaru) i wydać mu rzecz, a Kupujący zobowiązuje się rzecz (Towar) odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę.

UMOWA ZAWARTA NA ODLEGŁOŚĆ – Umowa Sprzedaży zawarta pomiędzy Sprzedającym (Przedsiębiorcą), a Kupującym (Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta) zawierana bez jednoczesnej fizycznej obecności stron umowy, za pomocą jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.

LOKAL PRZEDSIĘBIORCY – siedziba Przedsiębiorcy, w której sprzedawca – OGKIKS prowadzi swoją działalność gospodarczą na stałe.

RĘKOJMIA – tryb dochodzenia odpowiedzialności przez konsumenta lub osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, w związku z ujawnioną wadą fizyczną (niezgodnością z umową) lub prawną zakupionego Towaru, określony w przepisach kodeksu cywilnego.

KODEKS CYWILNY – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. 1964 Nr 16, poz. 93 z późniejszymi zmianami).

PRAWO KONSUMENCKIE – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku (Dz. U. 2014, poz. 827 z p. zm.).

POLITYKA PRYWATNOŚCI – zasady przetwarzania przez Administratora Danych Osobowych danych osobowych Klientów, prawa Klientów i obowiązki Administratora Danych, które znajdują się na stronie internetowej Sprzedającego.

REGULAMIN – niniejszy dokument.

ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Kupującego złożone za pośrednictwem Sprzedającego określające jednoznacznie rodzaj i ilość produktów, rodzaj dostawy i płatności, miejsce dostarczenia rzeczy, dane Klienta, zmierzające do zawarcia umowy sprzedaży.

§3 ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU

1.            Sprzedaż Towarów odbywa się za pośrednictwem strony internetowej sklepu https://ogkicks.pl/ do którego kupujący ma dostęp na urządzeniach mobilnych, umożliwiających dostęp do Internetu.

2.            Zakup Towarów nie wymaga założenia konta na stronie. W tej sytuacji kupujący w trakcie wykonywania zamówienia powinien zaznaczyć opcję zakupu bez zakładania konta.

3.            Sklep przyjmuje zamówienia składane on-line przez całą dobę, we wszystkie dni tygodnia. Realizacja zamówień następuje w ciągu maksymalnie 14 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia. Zamówienia złożone w weekendy lub dni wolne od pracy będą realizowane w ciągu dwóch dni roboczych po dniu złożenia zamówienia. Przedsiębiorca zastrzega, że w przypadku umieszczenia na stronie Sklepu informacji o przedłużonym czasie oczekiwania na Towar lub Towary dostępne w Sklepie, obowiązującym czasem realizacji jest ten wskazany na stronie internetowej Sklepu.

4.            Klient zamawiając Towar lub Towary dokonuje wyboru, w sposób właściwy dla danego Towaru, określając w szczególności rozmiar, kolor, liczbę sztuk, a w razie potrzeby podając także inne specyficzne informacje niezbędne dla prawidłowego zrealizowania zobowiązania Przedsiębiorcy z umowy sprzedaży.

5.            Warunkiem złożenia zamówienia jest wypełnienie w formularzu wszystkich wymaganych danych koniecznych do wysyłki lub wygenerowania dokumentu potwierdzającego sprzedaż Towarów.

6.            W celu dokonania zakupu należy wykonać następujące czynności:

1)            złożyć zamówienie on-line, tj. na stronie sklepu, poprzez koszyk zamówień – przycisk „dodaj do koszyka”;

2)            potwierdzić, że jest się świadomym tego, iż zamówienie pociąga za sobą obowiązek dokonania płatności poprzez aktywowanie przycisku “Złóż zamówienie” w ostatnim kroku koszyka zamówień;

3)            wpisać dane odbiorcy zamówienia oraz adres, na który ma nastąpić dostawa produktu, a także numer telefonu, pod którym Spółka może skontaktować się z Klientem w sprawach związanych z zamówieniem;

4)            wybrać metodę dostawy poprzez zaznaczenie jednej z opcji;

5)            jeżeli Klientowi ma zostać wystawiona i wysłana faktura VAT, wpisać dane do faktury. Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej; faktury wysyłane będą na adres e-mail wskazany w koncie Klienta;

6)            potwierdzić zamówienie przyciskiem: „Zamawiam i płacę”;

7)            opłacić zamówienie za pośrednictwem serwisu Przelewy24. Zamówienia złożone w Sklepie mogą być opłacone wyłącznie z góry (przed wysłaniem zamówionego produktu).

7.            Zapłaty dokonuje się za pośrednictwem programu płatniczego Przelewy 24 poprzez wybór jednej z możliwych tam opcji. Szczegółowe zasady dotyczące dokonywania płatności dostępne są na stronie pośrednika: https://www.przelewy24.pl/.

8.            W przypadku nieotrzymania zapłaty przez Przedsiębiorcę (gdy wybrano metodę płatności on-line lub przelewu tradycyjnego), zamówienie nie jest uznawane za prawidłowo złożone, co oznacza, że umowa nie dochodzi do skutku, a zamówienie nie zostanie zrealizowane.

9.            Niezwłocznie po złożeniu zamówienia, na adres poczty elektronicznej Klienta podany w formularzu teleadresowym, przesłany zostanie e-mail potwierdzający złożenie zamówienia. W treści tej wiadomości Klient otrzyma zindywidualizowany numer zamówienia, którego podanie umożliwia m.in. ustalenie stanu realizacji zamówienia.

10.         Przedsiębiorca zastrzega sobie możliwość kontaktu z Klientem na podany przez Klienta adres e-mail lub telefonicznie, na wskazany przez Klienta numer telefonu kontaktowego, w celu wyjaśnienia wątpliwości, potwierdzenia złożenia zamówienia lub we wszelkich innych kwestiach związanych z zamówieniem i zawarciem umowy sprzedaży Towaru.

11.         Przedsiębiorca zastrzega sobie możliwość do anulowania zamówienia po wcześniejszym kontakcie z Klientem. Zwrot płatności następuje na warunkach przewidzianych dla polityki dokonywania zwrotów.

12.         W przypadku braku Towarów w magazynie, istnieje możliwość złożenia zamówienia i dokonaniu zakupów w trybie „zakupu Towaru na zamówienie”. W przypadku zakupu produktów w tym trybie, Kupujący zleca Sprzedającemu by ten sprowadził produkt do siedziby sklepu, a następnie wysyła Kupującemu. Na tą okoliczność Kupujący uiszcza zaliczkę w kwocie wskazanej na stronie internetowej sklepu. Transakcja w trybie zakupu na zamówienie następuje na zasadach szczególnych przewidzianych w treści Regulaminu.

13.         Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z niniejszym Regulaminem i złożonym przez Klienta zamówieniem.

§4 DOSTAWA

1.            Przedmiot zamówienia zostanie dostarczony Klientowi jedynie na terenie Polski, na adres wskazany przez Klienta w zamówieniu, w zależności od wyboru Klienta, m.in. kurierem lub do paczkomatu.

2.            Klient jest zobowiązany do podania prawidłowego i dokładnego adresu, pod który ma być dostarczony przedmiot zamówienia. Miejscem spełnienia świadczenia jest adres podany przez Kupującego jako adres do doręczeń zamówionego Towaru.

3.            Kupujący dokonuje wyboru metody dostawy z jednej z poniżej wskazanych opcji:

a.            za pośrednictwem firm dostawczych;

b.            do paczkomatu.

4.            Cena Towaru przedstawiona na stronie internetowej sklepu zawiera ceny dostawy produktu. Cena dostawy zostaje doliczona po dokonaniu wybory przy wykonaniu zapłaty.

5.            Planowany czas dostawy zależy od wybranej metody. Całkowity i maksymalny czas dostawy nie może przekroczyć 14 dni od dnia otrzymania informacji o realizacji zamówienia.

6.            W przypadku dokonania zakupu Towaru na zamówienie, czas realizacji zamówienia zostaje wydłużony o okres sprowadzenia produktu do siedziby sklepu. Maksymalny czas dostawy Towaru zakupionego w tym trybie nie może przekroczyć 30 dni od dnia otrzymania informacji o realizacji zamówienia.

§5 USTAWOWE PRAWO ODSTĄPIENIE OD UMOWY

1.            Konsumentowi i przedsiębiorcy na prawach konsumenta przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawieranej na odległość przez okres 14 dni bez podawania powodów.

2.            Bieg terminu rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta wszedł w fizyczne posiadanie Towaru.

3.            Oświadczenie o skorzystaniu z prawa odstąpienia należy przesłać za pośrednictwem formularza, dostępnego na stronie internetowej sklepu lub w sposób ustawowo przyjęty. Uchybienie terminu skutkuje odmową przyjęcia zwrotu.

4.            W razie odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca bez zbędnej zwłoki, wszystkie kwoty otrzymane od Konsumenta lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta, jednak nie później niż w terminie 14 dni, liczonych od dnia, w którym został poinformowany o decyzji Konsumenta lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta o odstąpieniu od umowy. Zwrot dotyczy również kosztów poniesionej przez Kupującego dostawy Towaru, przy czym zwrotowi podlega koszt najtańszego zwykłego dostarczenia Towaru.

5.            Koszt dokonania zwrotu ponosi Kupujący.

6.            Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta do chwili otrzymania rzeczy lub dostarczenia przez Konsumenta lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta dowodu jej odesłania.

7.            Zwrotu płatności Sprzedawca dokonuje przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta, chyba że ten wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

8.            Konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta, który odstąpił od umowy ma obowiązek odesłać Towar albo przekazać je sprzedawcy lub osobie upoważnionej przez niego do ich odbioru, bez zbędnej zwłoki, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował sprzedawcę o decyzji odstąpienia od umowy. Termin powyższy uważa się za dochowany, jeżeli konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta odeśle zamówione Towary przed upływem okresu czternastu dni.

9.            Zwracane Towary powinny być w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach prawidłowego zapoznania się z Towarem. Konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta odpowiada za zmniejszenie wartości Towarów, które nastąpiło od dnia, w którym wszedł w fizyczne posiadanie Towarów lub w którym strona trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta lub przedsiębiorcę na prawach konsumenta weszła w fizyczne posiadanie Towarów oraz wynikające z niewłaściwego obchodzenia się z nimi w stopniu większym niż konieczny do stwierdzenia charakteru, właściwości czy sposobu działania Towarów.

10.         W przypadku dokonania zakupu Towarów na zamówienie, zaliczka za sprowadzenie Towaru do siedziby sklepu nie podlega zwrotowi.

§6 REKLAMACJA

1.            Każda rzecz zakupiona w Sklepie przez Kupującego o statusie Konsumenta może być reklamowana, zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta, dotyczącymi stanu zaistniałej niezgodności Towaru z umową, o ile brak zgodności Towaru z umową istniał w chwili jego dostarczenia Klientowi i został ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili.

2.            W celu skorzystania z praw wynikających z rękojmi, Kupujący wypełnia dostępny na stronie sklepu formularz, a następnie przesyła go na adres siedziby sklepu wraz z reklamowanym Towarem, a także dowodem zakupu.

3.            Towar uznawany jest za zgodny z umową w przypadku zaistnienia przesłanek wskazanych w treści art. 43b ustawy o prawach konsumenta. W treści reklamacji należy jednoznacznie wskazać na czym polega niezgodność Towaru z jego właściwością. Błędne używanie przedmiotu umowy nie stanowi niezgodności w rozumieniu przepisów ustawy.

4.            Jednocześnie Kupujący w treści formularza precyzuje treść żądania poprzez wybór jednej z przewidzianych poniżej opcji:

1)            naprawy towaru;

2)            wymiany towaru;

3)            obniżenia ceny towaru;

4)            odstąpienia od umowy.

5.            Kupujący ma prawo do złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, gdy:

1)            odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową;

2)            nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową sprzedaży;

3)            brak zgodności Towaru z Umową występuje nadal, mimo że Przedsiębiorca próbował doprowadzić towar do zgodności z Umową;

4)            brak zgodności Towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w ust. 4 powyżej;

5)            z oświadczenia Przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.

6.            Rozpatrzenie reklamacji następuje w ciągu 14 dni od dnia fizycznego otrzymania reklamacji wraz z wadliwym Towarem oraz dowodem jego zakupu. Brak odpowiedzi w ustawowym terminie skutkuje automatycznym przyjęciu reklamacji.

7.            W przypadku nieuwzględnienia reklamacji, Towar zostanie odesłany wraz z opinią co do niezasadności reklamacji.

8.            W przypadku przyjęcia reklamacji, zwrot środków następuje w ciągu 14 dni. Zwrot następuje tą samą metodą płatności, chyba że Kupujący wyrazi zgodę na inny sposób, który nie wiąże się dla niego z innymi kosztami.

9.            W pozostałym zakresie nieuregulowanym w Regulaminie zastosowanie znajdują przepisy ustawy o prawach konsumenta.

10.         Wszelkie spory wynikłe w związku z realizacją uprawnień Kupującego należy w pierwszej kolejności rozpatrywać w sposób polubowny. Na tą okoliczność, sprzedający informuje, że Kupujący może skorzystać z jednego z niżej wskazanych sposobów:

1)            możliwość zwrócenia się z wnioskiem o przeprowadzenie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na podstawie Ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. z 2016 r., poz. 1823), tj. np. do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej w Warszawie;

2)            wystąpienie z wnioskiem o rozpoznanie sprawy przez Stały Polubowny Sąd Konsumencki działający przy odpowiednim Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej;

3)            zwrócenie się do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumentów o pomoc w zakresie ochrony interesów i praw konsumentów. Bezpłatną pomoc konsumentom w zakresie ochrony ich praw i interesów świadczą także organizacje społeczne, takie jak m.in. Federacja Konsumentów.

11.         Jeżeli Klient dokonuje zakupu Towarów jako Konsument, jest także uprawniony do skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania sporów i dochodzenia roszczeń w postaci platformy interaktywnej ODR (Online Dispute Resolution), zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany Rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/WE.

12.         Platforma ODR jest interaktywnym narzędziem udostępnionym konsumentom z Unii Europejskiej, za pomocą którego można złożyć skargę (europa.eu/consumers/odr). Stosownie do Art. 1 Rozporządzenia w sprawie ODR celem powstania platformy ODR jest udostępnienie konsumentom narzędzia ułatwiającego niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez Internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami na terytorium Unii Europejskiej

§7 INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

W związku z prowadzeniem Sklepu i dokonywaniu transakcji, przetwarzane są dane osobowe kupujących. Pełna informacja o zasadach przetwarzania danych osobowych, w tym prawach przysługujących właścicielom danych, można znaleźć na stronie internetowej sklepu w zakładce Polityka Prywatności.

§8 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1.            W sprawach nieuregulowanych w regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, m.in. Kodeksu cywilnego oraz przepisy Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. poz. 827) i Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. z 2002 r. Nr 144 poz. 1204).

2.            Wszystkie nazwy produktów zamieszczone na stronie internetowej sklepu używane są w celach identyfikacyjnych i mogą być chronione i zastrzeżone na podstawie przepisów Ustawy Prawo własności przemysłowej (Dz. U. Nr 119 z 2003 r. poz. 1117).

3.            Regulamin udostępniany jest nieodpłatnie, w każdym czasie, za pośrednictwem linku aktywacyjnego zamieszczonego na stronie głównej sklepu internetowego oraz w koszyku zamówień (przed zawarciem umowy).

4.            Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiana nie narusza praw osób, które złożyły zamówienie lub zawarły umowę sprzedaży przed dokonaniem zmian w Regulaminie.

5.            Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany cen na stronie w dowolnym momencie.

6.            Brak akceptacji postanowień Regulaminu i Polityki Prywatności uniemożliwia dokonanie zakupu Towarów na stronie internetowej sklepu.

7.            Wszelkie zamieszczone w sklepie znaki towarowe i nazwy firmowe należą do prawnych właścicieli i zostały umieszczone w celach informacyjnych.

8.            Formularze, o których mowa w treści Regulaminu stanowią jego integralną część.

9.            W sprawach nieuregulowanych w treści Regulaminu zastosowanie mają przepisy prawa cywilnego.

Instagram

Follow

Wysyłka nawet w 24h

Gwarancja autentyczności

Wsparcie specjalistów

Szybkie zwroty

0
    Koszyk
    Twój koszyk jest pustyWróć do sklepu